fbadd

onsdag 1 juni 2011

One cure to save us all...



Först och främst jävligt trött på att vara sjuk men även lite smått inspirerad av Mustasch-Ralfs skills i köket i "kl 8:a hos stjärnorna"... Va fan... Helt enkelt dags att fixa den gamla allaround-kuren... Har nämnt den här på bloggen tidigare men tänkte gå in lite noggrannare på hur skiten ska tillredas den här gången, så har du en förkylning på gång, ont i benet, nån form av fobi eller skattemasen efter dig så se till att hänga med för den här skiten botar allt!

* Först och främst så ska du ta en sväng förbi handelsboden och införskaffa så mycket gula och orangea (hur fan böjer man orange?) grejer som möjligt, lite mjölk och ägg.
* I det här fallet så blev det apelsin, banan, citron, clementin, kiwi, graepe, kinesiska körsbär och persika.
* Så behöver du en mixer oxå...



* Ner med allt i mixern och fuska fan inte med ägget, rått ska det va! I vanliga fall brukar jag ha i ett par morötter oxå men det är inte lätt att tänka på allt när man fightar barnvagnar i fruktavdelningen...


* Fyll på med mjölk medan mixern kör på högsta växeln, ett bra tips när det gäller allt, växla aldrig ner från högsta växeln för det är det man blir sjuk av i första början... Hur som helst... I med mjölk tills det blir en drickbar konsistens...


* Nu gäller det... Se till att få i dig skiten så fort som möjligt! Går det tillräckligt fort så kan det även bota dina närmsta släktingars åkommor så häv som aldrig förr! Och du... Minst en liter måste det va annars funkar det inte...

Fredrik Alm

Sådär ja, så var man frisk igen, ska nog gå ner och ta mig en simtur i sjön... Ses imorn!

11 kommentarer:

  1. Hahaha, jag gillar verkligen idèn med att färgkategorisra maten :D

    SvaraRadera
  2. Sv: ha nej han anstränger sig verkligen inte nu förtiden xD

    SvaraRadera
  3. Sv: ha jo det gör de verkligen..men att mjölka konsumenter på pengar ska man väl göra om man kan :P

    SvaraRadera
  4. Måste också testa det där! Det blir att inhandla det i morgon! Ni har smittat mig!

    SvaraRadera
  5. Smarrigt! ;-)
    Gött att du är frisk igen,festen verkade ju kul och då får du väl säga att den var så kul att den sänkte dig. ;-)
    sv:
    Jag kommenterar inte lyckönskningen, är lite skrockfull, men uppskattar den. :-)

    SvaraRadera
  6. jag låter fan som en gammal alksitacka idag.. herregud whiskeyrösten..ska försöka ta mig till affären och skaffa skiten så jag kan koka ihop det där.. är lite rädd för det råa ägget, men jag ska försöka.

    SvaraRadera
  7. Låter fan perfekt. Själv körde jag på en rödvins-kur igår, funkade bra för stunden. Nu i efterhand inte riktigt lika bra. Får rota i mammas kök och se om jag hittar något gult och orange att slänga ihop. Får ju tusan inte vara sjuk inför sweden rock. Det funkar inte!

    SvaraRadera
  8. finns det något den karln inte kan?

    SvaraRadera
  9. Oh najs :) Härligt sound. Gillar dock den mer hatiska rocken som bara dunkar, men inget fel alls på detta!!

    SvaraRadera