fbadd

torsdag 7 oktober 2010

Home sweet home...

Jolly hoo hah!
Äntligen hemma efter att ha gjort dom sista påläggen på skivan!
3 dagar med endast Gorby's i blodomloppet och utan möjlighet till dusch är till ända och nu sitter vi äntligen på råmaterialet till något som känns större än livet självt!
Fick en riktig scare igår när vi skulle öppna projekten och märkte att alla sångspåren hade trollat bort sig själva... 12 timmar av gormande som hade sipprat ur hårdisken och i egenskap av sin nyfunna frihet verkade ha gett sig ut i världen, som en helt ny fruktansvärd livsform, ostyrbar, smittsam och fullständigt samvetslös kunde den ha raserat samhällsstrukturen och skoningslöst förgripit sig på allt oskuldsfullt som råkat korsa dess väg...
Filerna dök förstås upp på en backup och allt var tillbaka till det normala ;)


Efter allt var klart så visade det sig att en gammal förträngd förkylning stod på tur och innan jag visste ordet av så var jag tvungen att plasta in tangentbordet för att förhindra snorskador i laptopen.
Raka vägen till videoaffären och hyra film, Prince of persia, Iron man 2, och Kick-ass... Dags att ta igen all finkultur som jag missat dom senaste veckorna...


Dagens husmorstips mot förkylning:
1 Grape
1 Citron
1 Rått ägg
1 Kiwi
1 Morot
Fan, ta en av allt gult och orange som ni hittar i affären
Släng i mixern och blanda med mjölk tills det blir en drickbar konsistens
Häv allt så fort du kan, smakar fan! men funkar varje gång (För mig i alla fall) minsta tendens till magsår så kan det förmodligen döda dig...
 Devils' hand, Bandmates and some of the girlschoir...

Peace/Fred

And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

19 kommentarer:

  1. sv:
    Kommer jag till topp 10 så kommer garanterat länk ut på bloggen och liknande, do not worry.
    Dock tror jag inte att jag ens kommer med ;)

    SvaraRadera
  2. Usch fy fan för förkylning. Hoppas du blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur :) Har kanske tid att kurera dig i helgen? Eller andra planer :)?

    SvaraRadera
  4. Beror lite på, blir jag frisk så finns det alltid saker att göra men e jag sjuk så är det dags att slappa lite... Kanske låsa in mig med X-Boxen och nörda lite...

    SvaraRadera
  5. bra förkylningstips där, tåls att testas!! :)

    SvaraRadera
  6. Så jäkla produktiv vet jag inte om jag är egentligen, mycket av den konst jag lägger upp är ju inte alldeles "färsk". Men jag har mina perioder då jag skapar som bara sjutton. Inspirationen glöder. Och sen poof är den helt borta. Det är då det är bra att få beställningar - på något vis gräver utmaningar fram den efterlängtade inspirationen inom mig. Inne i ett bra flow just nu helt enkelt.

    ...och halleluja för att man är smart och gör back-up i vissa situationer!

    SvaraRadera
  7. Du har en cool blogg!

    Du skriver grymt bra...skönt språk. :D

    SvaraRadera
  8. Fan vad du skriver roligt :) Ja krya på dig iaf!

    SvaraRadera
  9. sv: tack :) Jag tror det gick bra fan..

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. diggar din blogg ;D
    coola bilder!

    SvaraRadera
  11. SV: Det verkar som det är en del som har missat Gotthard. Men tycker absolut att du ska köpa dig en platta eller två med dem :D

    SvaraRadera
  12. sv: det tycker jag definitivt!

    SvaraRadera
  13. Gammalt är alltid bra, kul med sånt också ;)

    SvaraRadera
  14. sv: de finns på cdon eller netonnet ;)

    SvaraRadera
  15. SV: Feta album med Gotthard sa du.
    Personligen så tycker jag att albumet "G." är en stark åtta om man ska gå efter en tiogradig skala. "Domino Effect" är också mycket stark på den skala :D

    SvaraRadera
  16. Fan vad surt med inspelningar som försvinner! Tur att ni hade gjort back-up. Om du inte blivit kvitt förkylningen än så får du krya på dig!


    Sv: Tack detsamma! Du har en jäkla nice blogg. Vad heter ditt band förresten?

    SvaraRadera
  17. Gorbys är ju inte helt fel, ändå :)

    SvaraRadera
  18. sv:
    Den måste jag ju prova! :-)

    SvaraRadera