fbadd

torsdag 21 oktober 2010

Insomnia...

Ger upp det här med att sova för den här gången.
Snö!...Sparkar igång en konstig känsla av skräckblandad ångest och ett sus av barnslig förtjusning som försöker att göra upp i mitt sömnlösa sinne och ställer till med ett ordentligt kaos.  I det så ovant nikotinfria tillstånd som jag nu navigerar så håller skräcken och hans pestiga lakejer i yxan medan förtjusningen tappert försöker försvara sig med endast en fingerborg till hands... Ensam är stark! Kanske det, men spelar det egentligen någon roll när du är omringad och naken... Trodde väl inte det...

Så vad händer idag då?
Tänkte försöka komma iväg på en löprunda om nu inte vädret stoppar mig, några värdefulla minuter som kopplar bort tankarna och rensar skallen...
Sen blir det lite lira med bandet oxå, mindre än två veckor kvar till giget nu så vi ligger i...
Tänkte få isolerat studiodörren oxå. Det drar som fan och el-räkningen skjuter i höjden varje gång det närmar sig frost, finns roligare saker att göra med pengarna...


Dagens King: Sömnlös
Se till att kämpa dig igenom första halvan av boken om du inte är van vid Kings något släpiga författarstil för jag lovar, det är värt det!
Här möter vi Ralph Roberts som kämpar mot sömnlösheten och förlusten av sin älskade fru. Samtidigt så börjar hela staden att bete sig jävligt underligt under en omfattande debatt om abort frågan... Och vilka är egentligen dom underliga små gråa männen i dom vita rockarna?



Quote of the day: "If you can''t sleep, then get up and do something instead of lying there and worrying; It''s the worry that gets you, not the loss of sleep."
Dale Carnegie

And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

9 kommentarer:

  1. Jadu...sömnlösa nätter har jag intehaft på et tag nu...Men fy fan vad jobbigt det är! Tur man kan trösta sej med bra böcker och så kaffe såklart;)

    Skoj att du hittade in till mej:) Måste få säga att jag gillar ditt sätt att skriva. Nu hamnar du bannemej bland mina jävla favoriter;)

    Hävv a good däj!

    SvaraRadera
  2. mmmm precis så jag föll dit igen. förbaskade semester!!!! :) får vara semesterfri kommande år. haha. önskar dig stort lycka till nu! kör du med plåster eller liknande?

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mycket=) Kram

    SvaraRadera
  4. sv: mm, eller så får gästerna se till att inte dricka mer sprit än de klarar av :P Inget jävla dagis vi kör liksom.

    SvaraRadera
  5. Svar; Haha, ja! Min pojkvän har Starzinger dvdboxen också, så jag brukar titta på det ofta, faktiskt! :)

    Tuff blogg!

    SvaraRadera
  6. SV: Tack, blir glad att du tycket det :D

    SvaraRadera
  7. Sv: Ja den bilden är verkligen fantastisk :D

    SvaraRadera
  8. sv:
    Klart man inte har nått val!
    Släpper Motörhead nytt står det i lagboken att man måste köpa det!!

    SvaraRadera
  9. ja det är så man ska köra !!! rent hela vägen!!! ja jag önskar dig all jävla lycka :D

    SvaraRadera