fbadd

torsdag 21 oktober 2010

A new start...


Första delen i serien: Skogsmannen slutar röka och börjar träna är här... Va' fan har jag gett mig in på!!?

Dag 1: Motivation.

Mera pengar, bättre flås och en hals som inte kraschar efter 20 min i replokalen är vad som ska motivera mig att ta mig igenom helvetets eldar, sen får vi se vad som kommer ut på andra sidan, förmodligen ett jävligt otrevligt nervvrak...

Sålde min själ till Ciggsatan för alltför länge sedan och detta kommer att bli svårt, mycket svårt.
Läste om en hård man som fick övertalat en avlägsen släkting att köra ut honom till en öde ö där han lämnades av med en filt och ett par veckors ranson mat... En hårdings sätt att besegra röksuget, det känns som att det är fel årstid att reprisera den metoden så jag får försöka använda mig av den mytiska "karaktären" som tydligen ska bo någonstans inom oss alla...

Fick även avklarat första löprundan på ett halvår, tur att ingen ser mig här ute i skogen för det är riktigt pinsamt vad dålig kondition jag är i, 5 km i pensionärstakt resulterade i 15 min fosterställning vid vägkanten...
Ja ja, om ett par veckor så är jag en ny människa, hoppas bara att jag inte träffar någon av betydelse under den tiden...
Wish me luck/Fred

WTF... Nu snöar det oxå... FUCK!





Dagens klyscha: "If it don't kill you it makes you stronger"
(Hurtig jävel som myntat det uttrycket... )


And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

7 kommentarer:

  1. Att springa i snö & kyla är vedervärdigt. Därför springer jag bara på våren (typ 3 gånger) och på hösten (typ 1 gång). På sommaren är det för varmt, Fast det är en bonus om man kan bli snyggt solbränd samtidigt. Jag är en usel träningsmänniska. Hatar det mesta. På gymmet är det svettigt och luktar illa. Lagsporter fixar jag inte för jag lider av samarbetssvårigheter och simhallen går bort för det svider i ögonen. Så löpning är det enda som funkar, ett par gånger per år.

    Jag borde också sluta röka (om man bara tar en cigg per dag så är det ju rätt onödigt eller hur?) men den där endaste ciggen gör mig rätt glad
    varje morgon. Helgen ska spenderas i tyskland, där får man fortfarande röka inomhus. Det ska bli en upplevelse.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna! :-)

    sv:
    Ja, det är lätt att hamna i råtthjulet, men svårt att ta sig ut...

    SvaraRadera
  3. Come oooon Fred! You can do this!
    Hypnos ska vara jävligt effektivt har jag hört och när man blir gravid.. eftersom man inte vill skada barnet med röken. Så gå och bli gravid så ordnar det sig nog.

    SvaraRadera
  4. shit! önskar dig ett stort lycka till! själv höll jag upp från ciggen i 3 månader. sen feströkte jag.... och var fast igen. så feströk ALDRIG!!!!!

    SvaraRadera
  5. haha tack ;D
    btw, det snööööööööööar i Norrtälje ;D
    snö är awesome!

    SvaraRadera
  6. Du e grym ju! Du har gjort det som jag lääääänge velat ta tag i, men så svårt. ut o promenera eller springa och lägga ner med ciggen. Jag Lyckar dig till! ;)
    Sv: ja dom va gryma tycker jag, men han på gura vet ja faktiskt inte :P
    ha en grym helg!

    SvaraRadera
  7. fan, vad duktig du är som slutar röka! Är minsann inte lätt det där, men det går ju så klart om man bara vill!
    Skrattade högt åt synen som dök upp i mitt huvud när jag läste om hur du satt i fosterställning vid vägkanten :D och sen fick jag en hemsk tanke att det lär ju vara så jag är på gymet när jag kommer tillbaka dit efter att ha kläckt bäbisen!! :S

    SvaraRadera