fbadd

söndag 3 oktober 2010

Little of this, little of that...

Sitter och lyssnar på råmaterialet från skivan (omixat och utan minsta lilla kompressor eller eq) och det rockar rejält redan nu! Guld värt att vara noga när man placerar mickarna och hitta rätt sound från början, eller som min gamla ljudtekniklärare sa alldeles för många gånger "Shit in shit out!" I veckan har jag fått lagt mina gitarrer så det är Johns tur imorgon, hans Fender kommer på ett skönt sätt komplettera mina gibson yxor... Hoppas att du laddat ordentligt John!
I repan kör vi på med lite nytt material som kommer att kunna höras live och på nästa skiva,  dom äger en sån grym spelglädje gubbarna och det hörs verkligen lika bra på scenen som på skivan... :)

Så har vi börjat Twittra oxå, klicka på länken till höger och möt hela bandet!

Fick laddat ner Photoshop så det kommer nog att grejas en del med bloggen nu. 30 dagar bjussar Adobe på så det blir till att prioritera bildhantering i en månad, fick gjort en ny... Header?... till bloggen vad tycks? Var nog tio år sen jag Photoshoppade och det har hänt en del med programmet vill jag lova...
Snart dags att försöka få skivan recenserad, känner ni till några bra rockbloggare som gillar nya grejer? hör gärna av er i så fall...


Party i studion igår!
Hela gänget gick loss på min studio igår och misshandlade inredningen ordentligt... Dammsugaren sa upp sig vid städningen idag och det säger väl allt?
Alltid lika sjysst att klunka skumpan direkt ur flaskan och kolla in gamla rockvideos, Rob Zombie gick varm och Ozzfest -09 likaså! Avslutade kvällen med att karva in bandloggan i bordet... Funderar på att använda det som bakgrund till hemsidan! Kan va ball...

Idag vaknade vi av att fotografen stod i dörren och det var dags för lite bandpics, det var bara att bita i det sura och klistra på det gamla smilet... Ett par kannor kaffe senare så stod vi i ett gammalt El-torn som försörjde slottet med el i början av 1900-talet. Jävligt coolt ställe vill jag lova, slänger upp några bilder här när vi får dom!

Nu får jag ta och slacka lite, Blir till att gå upp vid 7-tiden imorn för att komma i tid till inspelningarna... Not so Rn'R enligt mig...
Peace/Fred

Quote of the day: "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day."-Frank Sinatra
Eller kanske: "I'd rather have a free bottle in front of me than a prefrontal lobotomy."-Tom Waits

And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

8 kommentarer:

  1. SVAR: Ja han är verkligen en go kille! Eller ska man säga gubbe nu mera? Äldre man? Äh va fan haha.

    SvaraRadera
  2. sv: låter bra det :) Kul att du är med - lycka till!

    SvaraRadera
  3. Det har jag redan... ;-)

    Kolla in de här:

    http://loveliferock.blogg.se/2010/august/helg-igen.html#comment

    http://loveliferock.blogg.se/2010/august/dag-2-pa-nya-jobbet.html#comment

    Bara ett par smakprov. :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är hon duktig? Riktigt fina tavlor det där :)

    Vad spelar ni för musik? Kan ju kanske gissa i och för sig haha. Känner man till er?

    SvaraRadera
  5. SVAR: Ja, den ska tydligen ha kommit ut den 27 september. Får väl spana i en bokhandel snarast :)

    SvaraRadera
  6. Låter jävligt intressant :) Skrik till när den kommer ^^ Kommer väl visserligen kika in i vilket fall som helst :)

    SvaraRadera
  7. sv:
    Det ser jag fram emot. :-)

    SvaraRadera