fbadd

måndag 4 oktober 2010

My oh my...

Sjuk dag i studion idag.
Hela dagen gick åt att leta efter den skönaste guran, timma efter timma av sound test, intonering och klagan över slappa strängar och allmänt dålig hårdvara... Fan va' tröttsamt...
Tillslut fick vi tag på en tekniker som styrde upp läget och inspelningarna kunde starta (Thanx Jörgen!). Det visade sig att det i slutändan ändå blev den första gitarren vi hade provat, så där hade vi spolat ner ett antal värdefulla studiotimmar  i vasken. Som tur va' så är John en sån jävla stjärna så han lirade ikapp sig me' råge... Stora tummen rakt upp i luften för honom... Imorgon kör vi igång vid åtta, brukar ta några timmar att få gröten ur halsen så det är bäst att få en tidig start...     Yours truly/Fred

 Quote of the day: "Talent in cheaper than table salt. What separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work. "-Stephen King

And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

9 kommentarer:

  1. Nästan lite Kirk Hammet på den högerhanden hehe.

    SvaraRadera
  2. sv: haha min gamla kisse är allt annat än evil, han är världens snällaste :)

    SvaraRadera
  3. sv:
    Ja, härligt är det. :-)

    SvaraRadera
  4. sv: ja, riktigt coolt! Blir lite mer autentiskt också. Rätt dyra ja.. universitetet har köpt in 4 "billiga" dockor för typ 75 papp styck.. Monsterdockan som styrs via en operatör kostar typ vad de "billiga" kostar ihop ^^

    SvaraRadera
  5. Sv. Spelar jag mina kort rätt så kanske de blir nått mer... För saken är den typen av tjejer är inte vana vid att inte killar dräglar över dem...

    och nu är hon nyfiken... ;)

    SvaraRadera
  6. Hej Fred!
    Läste på din profilsida om att du ogillar SD och det kan man ju verkligen hålla med om.
    Jag kan berätta att jag på min andra blogg (jo, jag har två musikbloggar...) http://retrolistan.blogspot.com skrev en del om SD efter valutgången. Bl.a. skrev jag om urartad konst, där SD har samma kulturpolitik som nazisterna i Tyskland på 30-talet. SD vill ju inte tillåta vilken konst och musik som helst utan bara sånt som alla förstår vad det är. På mitt inlägg om urartad konst, så svarade en nazist som leder Svenskarnas Parti, ett riktigt nazistparti, som fick ett mandat i Grästorps kommun i Västergötland. Det var väldigt otäckt med att en nazist retade sig på vad jag skrivit, så jag stängde ner bloggen en knapp vecka. Du kan själv läsa mitt inlägg och nazistens kommentar om du går in på http://retrolistan.blogspot.com och söker på etiketten "Urartad konst" i vänsterspalten.

    SvaraRadera
  7. Sweet =)

    Tattoon du har på profilbilden i ansiktet. Är den äkta?

    SvaraRadera
  8. sv:
    Bara att kakla på då´rå!
    Tack ska du ha och välkommen åter som man säger ;)

    Rock On!

    SvaraRadera