fbadd

tisdag 15 februari 2011

A change of plans... Again...

Ha ha, tredje gången jag failade att se Predators... Fastnade i den här istället...
"Baserad på en sann historia" stod det i början vilket alltid brukar få mig att stänga av skiten, får tillräckligt mycket verklighet kastat i ansiktet på mig varje dag ändå så inte fan sätter jag mig och tittar på det hemma i soffan... Om det inte är en skön rockumentär då...
Här får man fråga sig om det verkligen är helt sant det som visas men vem fan är jag att döma... Står det så så är det förstås så, eller hur? Ja, ja va fan... Det är åtminstone en rolig story att svälja med hull och hår så därför väljer jag att göra det!
Filmen är från -93 och Robert Patrick (X-Files, T2) spelar en av huvudrollerna.
Storyn går ut på att 5 polare åker ut i skogen för att fälla träd och när dom sedan är på väg hemåt så lyckas en av dom få sig själv kidnappad av dom små grå jävlarna som aldrig tycks tröttna på att hänga i vårt luftrum...
Det blir förstås ett jävla liv i den lilla hålan dom bor i då invånarna och snuten vägrar att tro på dom... Typiskt va?
Helt OK rulle enligt mig men då ska du ta med i beräkningen att jag är en riktig sucker för sånahäringa grejer (män som fäller träd i skogen alltså) och att jag även gillar Patricks sköna skådespel i alla situationer!

"Mary Raven tipsade om rullen för ett tag sen så tack till henne!"

2 kommentarer:

  1. Den där filmen är sådär. Men jag är alltid sketpistk till folk som påstår att de blivit... bortrövade. Jag VILL att det ska kunna vara så, men jag är lite för praktisk... Vet du hur mycket energi det skulle gå åt att resa från våran närmaste stjärna (proxima c...) till jorden? Och att de skulle ha kommit fram just nu... Och att de skulle röva bort fem skogshuggare.

    Eller att de skulle ha ljuset på? 8)

    Jag vill som sagt att det ska finnas troll, men jag tror inte på det.

    Med det sagt: ja, jag och Naglfartrummisen står på varsin planhalva i den här frågan. :D

    Jag gillar dock Dogonfolkets myter. DE är väl värda några timmar fördjupning.

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt =) Hade en najs födelsedag o än är inte firandet över höhö ;D

    SvaraRadera