fbadd

måndag 7 februari 2011

Sherlock...


Kollade in nya Sherlock serien ikväll, bra grejer!
Kemin mellan sociopaten Sherlock och den gamla krigsveteranen Watson lockar till många roliga scener.
Sherlocks geniala tankebanor demonstreras ofta på ett visuellt spännande sätt vilket kanske behövs i en TV-serie idag...
Adapteringen från Londons sena 1800-tal till nutid är smakfullt presenterad och rolltolkningarna är kanon... Helt klart en serie jag tänker följa!
Kul också att se Martin Freeman (The Office) i rollen som Watson då han även ska spela rollen som Bilbo i filmatiseringen av The Hobbit... Skön kille det där!



3 kommentarer:

  1. Får kolla upp denna serie. När går den?
    Sen vill jag instämma i ditt utlåtande angående skådespelargeniet Martin Freeman, tummen upp Fred!

    SvaraRadera
  2. har varit riktigt sugen på att se serien.. meeen.. jag är ganska säker på hur jag vill att en serie om sherlock och watson ska se ut så är rädd att bli besviken.. mm.. vi får se..

    SvaraRadera
  3. Ja, den var rätt skön. Och sociopat är verkligen rätt ord. :D
    Snubblade över den av en slump när jag zappade på tvn och blev kvar. :D

    SvaraRadera