fbadd

onsdag 23 mars 2011

Challange...

Grimgoth kastade en utmaning i ansiktet på mig för att sen skratta rått åt mitt plågade ansiktsuttryck ty mannen visste vilket helvete han utsatt mig för...
Skiten går ut på att man bara får välja 5 skivor att ta med sig in i isoleringscellen på psyket... Fan... Jag som hade hoppats på minst 6 den dagen det händer...
Ja ja... Fuck it...
Jag tänkte i alla fall såhär: 5 artister som jag inte kan spendera evigheten utan att få höra nån mer gång och sen valde jag artistens mest spännande skiva så att skiten håller så länge som möjligt...

OK...Here we go!
(Klicka på bilderna för att höra goa grejer!)


Slash's första soloskiva, inspelad i hans källare bland hans älskade slingrande husdjur... Detta är en platta som jag alltid återvänder till när sommaren är påväg, grymt spontan skiva som osar spelglädje och r n' r... Hade varit en dröm att få se detta live!


Hade egentligen kunnat välja nästan vilken platta med Devin som helst men detta var den första som dök upp i huvudet så det fick bli den... Många episka låtar, Devins helt originella sound och förstås en säck full med otroliga musikaliska insatser... Devin är en av vår tids största genier!


Lite samma sak som med Devin... Mike Patton var förstås tvungen att följa med in i cellen (om han nu inte redan sitter där dvs.) Helgalen, oerhört begåvad sångare och  mycket intressant låtskrivare!


Aaaaah... Herr Zakk! Gillar hans sologrejer mest så det fick bli denna gamla godingen!


 Kan inte tänka mig ett liv utan Dimebag... Att sen Rex, Phil och Vinnie hänger med på köpet gör knappast saken sämre... Detta ÄR deras bästa platta!

Sådär ja.... Behöver väl knappast nämna hur mycket jag kommer att sakna Guns, Skidrow, Faith no more, Strapping Young Lad, Helloween, Gamma Ray, Pink Floyd, DIO, Rainbow, Deep Purple, Queen, Metallica, Megadeth, Slayer... osv... osv... osv... osv...

Utmaningen går vidare till: 


Lycka till (ni lär behöva det)...



8 kommentarer:

  1. Oh, Hell. Kul utmaning! Det låter som att du kan få det rätt trevlig i din cell med de där plattorna :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Jag fick också utmaningen, men behöver mer betänketid. :-)

    SvaraRadera
  3. Damn you to hell!!! Fy fan, fy fan, fy fan... Hur kan du göra så här mot mig? Jag visste att du var ond...men... det här? Jag är på Mickes linje, jag behöver betänketid. Jag kanske tänker tills utmaningen faller i glömska. Ja minsann, det kanske jag gör :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Jaa, har man eller har haft djur så vet man ju verkligen hur det känns. Allra helst om man har/hade en bra relation med djuret. Tack så mycket!

    SvaraRadera
  5. sv: man får logga in med bankID eller liknande på skatteverket --> deklaration 2011. Typ :)

    SvaraRadera
  6. Fan vilken lista du fick i hop, imponerande.
    Och Allamagoosalum ska inte komma undan, ska hålla ögonen på han minsann ;)

    SvaraRadera
  7. men ouff! detta är min första utmaning dock, så visst fan måste den genomföras. ska suga på den ikväll.

    SvaraRadera