fbadd

torsdag 13 januari 2011

Bin shoppin'...

Hey people!
Idag har jag fått slängt en skiva på postlådan, adresserad till min långa vän Micke!
Ett helvete att ta sig fram i skogen i det här vädret men idag så gick det i alla fall, för ett par dar sen så körde jag i diket två ggr på en dag... Så går det när man är för snål för att investera i ett par snökedjor...


Väl framme i affären så bestämde jag mig för att göra en svennechansning å köpa mig en tialott för att öka oddsen för att gå levande ur den här månaden och det började bra...


Bytte förstås in vinsten mot en ny och hoppades på fortsatt flyt men fan ta den som vågar... en tia åt helvete...


Så jag köpte en påse för min sista krona, fyllde den med snö och vips så hade jag handlat för en vecka! Gissa om folk såg avundsjuka ut när jag kånkade fram med min fulla kasse... Ha ha era jävla fattiglappar det kan ni fanemej ha tänkte jag och lät bli att lyfta på fötterna så att inte min lösa sula skulle avslöja min bluff!
Nä... nu ska jag koka upp lite av min snö, om jag blandar i ett par flagor av det som finns kvar i stekpannan från tacofesten för nån vecka sen så kan jag kanske lura mig själv att det är kaffe!

11 kommentarer:

  1. "Låt de god rulla" eller vad e de man säger ;)

    Sv. de hade kanske blivit spännande ;)

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha precis! Min första är jag faktiskt rätt nöjd med ändå, dock är det rätt tomt runt den och det är synd :P

    SvaraRadera
  3. haha du skriver väldigt underhållande måste jag säga om jag inte sagt det förut! :)

    SvaraRadera
  4. Hahahah...riktigt tragikomiskt det där alltså...kom hit så ska jag bjuda dej på en riktig måltid karl!

    SvaraRadera
  5. Aj då, ja januari månad sägs ju vara Sveriges fattigaste månad! Kanske inte så konstigt efter jul och så.. Hoppas du får äta något annat än snö iaf!

    SvaraRadera
  6. sv; ja men visst fan ere..! och de blir ännu "roligare" (?) om man har roliga kläder!

    SvaraRadera
  7. wohoooooo!!!! jag skrapade fram 50 spänn igår!!!!

    SvaraRadera
  8. Det ska bli RIKTIGT spännande att få lyssna på min vinst! :-)
    Tur att det inte var jag som var orsaken till att du körde av vägen.
    Bättre lycka nästa gång med lotterna. :-)
    Jag lever själv efter mottot att om jag inte spelar så vinner jag inte heller...men jag har inte vunnit så mycket ännu trots det. ;-)

    Ha en riktigt bra helg!
    Rock on!

    SvaraRadera