fbadd

torsdag 9 december 2010

Gluhwein...

Här har ni den, den enda glöggen som sätter sig upp emot den Romförstärkta drycken från Blossa och det gör den med en blygsam procent på endast 15 emot Blossas 21...
Den här har en bra mycket lägre sockerhalt än någon glögg jag någonsin testat, vilket tillåter dig att ta både två och tre muggar på raken... och det höjer förstås betyget!
Smaken är lite mer äkta än dom flesta andra i systembolagets hylla och ger en känsla av norrländsk snöblindhet, precis en sån känsla som jag söker efter i vintermörkret och trots den relativt låga alkoholhalten så värmer den ordentligt!
Nästa projekt blir att blanda i lite rom i flaskan, det bästa av två världar, det är enkel matematik för fan!


4 kommentarer:

  1. Undrar hur många liter glögg man vispar i sig varje vinter ?? Vågar man ens börja räkna ? .. Skål på're "Glühwein is the shit" !!

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha! Visst! Om du betalar för Macbooken så! :P

    SvaraRadera
  3. fan har inte druckit nån glögg i år! hmm .... men tack för tipset!:)

    SvaraRadera
  4. åååh glögg med alkohol.. ibland saknar jag sprit.. sen kommer jag på att jag är en fucking gremlin som verkligen inte ska ha en enda procent i sig.. så synd.. för det är värmande smarrigt i vinterkylan.

    SvaraRadera