fbadd

onsdag 1 december 2010

Shelter from the heat...

Nu har jag eldat så duktigt att värmen tvingat mig in i sovkammaren, det är en hårfin skillnad mellan varmt och skönt och 3:e gradens brännskador ska ni veta... Det hänger på ett vedträd mer eller mindre.
Har tröttnat på den gamla bloggmallen jag använt och börjat fundera på ny design, ingen aning om hur man gör men det brukar lösa sig...
En ny funktion som jag ska försöka få in är en knapp så man kan byta mellan svenska och engelska, har inte sett det någonstans men det borde inte vara nåt problem, finns alltför många icke svensktalande sköna rockers där ute som behöver ta del av mina visa ord känner jag ;) 
Sen är det alltid kul att customiza sina grejer, känns lite mer kreativt än att gå efter mallar...

Googlar vidare!

/Fred

5 kommentarer:

  1. Gött med värme nu när det är så himla kallt, funderar nästan på att investera i en riktig skoteroverall så man håller värmen.
    Angående knappen, ett tips kan ju att lägga till googles translate för icke svensktalande besökare, där finns ju en uppsjö med språk.
    Är själv lite sugen på att börja skriva på svenska, har massor av galna ideer som måste förverkligas på nått sätt.

    SvaraRadera
  2. Gå in på http://designadinblogg.se/ där finns i stort sett allt på hur man gör bloggdesigner. :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med om att Google Translate kan göra det lite wierd, men det funkar om man inte vill skriva själv förstås. Morwens länk är säkert bra. Annars är det bara hojta till om du behöver nått.

    SvaraRadera
  4. Hojta gärna när du kommit på hur man får in den där engelskgrejen =)

    SvaraRadera
  5. Just i skrivande stund önskar jag att jag hade kamin hemma. Mina tår är stelfrusna och näsan håller på att trilla av...

    Och ja, min kära man är galen. Han sover gärna med öppet fönster året runt. Förra vintern höll jag bokstavligen talat på att dö av kylan. Haha.

    SvaraRadera