fbadd

söndag 28 november 2010

Movie night...

Har passat på att hyra mig lite filmer i helgen då jag för en gång skull haft lite tid över...

Kollade in Repo Men och Cargo igår.

Trodde verkligen att Repo Men skulle överglänsa dom andra rullarna men så var dock inte fallet... Jag gäspade mig istället igenom första halvan och drog kanske lite på läpparna i slutet men definitivt inte mer än så... Det börjar bli svårt för hollywoodnissarna att hitta på orginella idéer, några sevärda gore scener men sen tar det stopp...

Cargo levde däremot upp till förväntningarna och gillar ni tysk sci-fi!!? så missa inte denna... OK jag erkänner... Såg inte att den var tysk förrän det var för sent men ibland har man tur! Jag gillade stämningen som dom lyckades bygga upp och även om man kände igen många utav koncepten så fanns spänningen där...

Ikväll blir det Black Death, en svärdfilm med Sean Bean (han som gärna ville sno ringen från Frodo men fick leka levande nåldyna istället...) Tänker låtsas att det är en fristående del i sagan om ringen serien...

Ha det!

/Fred

2 kommentarer:

  1. Nice header Brother!!!!

    SvaraRadera
  2. Du ska kolla in Repo Man från 1984. Där kan vi snacka kultfilm. Den kan du inte gäspa dig igenom.

    SvaraRadera