fbadd

fredag 19 november 2010

Tune of the mornin'...

Lördag morgon och dags för det dagliga "Tune of the Mornin'" inlägget...
Någon undrade hur länge jag trodde att jag skulle klara av att hålla på med detta, en video varje morgon, det måste ju sina någon gång... Eller?  Jag bara log... Så satt jag här för en stund sen och kliade mig i huvudet... Det tar ju förstås ett tag att komma igång men när det väl släpper så brukar det bli ett gäng så jag gjorde en lista och det ser ut som att jag kan hålla på ett bra tag!
Idag blir det en godbit me' gruppen Tomahawk, skapad och frontad av geniet Mike Patton som för övrigt gjorde zombierösterna i filmen I am legend och personlifierade mörkret självt i spelet The Darkness.
Patton är kanske mest känd som sångare i Faith no more men har alltid haft oändligt många järn i elden och om man gillar det man ser här nedan så rekommenderar jag att man även kollar in Mr. Bungle som är lite mer experimentella men fortfarande klart gungvänliga (och kommer  snart att dyka upp här på morgonbuffén). Vill man däremot verkligen sätta sina smaklökar på prov och utmana ödet så är Fantómas, hans samarbete med John Zorn och även hans soloskivor jävligt intressanta upplevelser...

Låten heter God hates a coward och sällan har jag sett ett så bra TV-framförande... Enjoy!




And a little treat for the search engines... ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

5 kommentarer:

  1. Jag har recenserat en hel del band som blandar dessa genrer, kan inte påminna mig om att jag har gillat något, men det kanske jag har, eller så är det bara enstaka låtar!

    SvaraRadera
  2. Ja lyssnade på This I love men den föll mig inte alls i smaken, så nu har jag gett det en chans och skiter i Axl Rose's ;)

    SvaraRadera
  3. För att vara ett TV-framträdande var det imponerande. Låten var bra. Men fy fan vilka fula kläder dom hade. Ingen smak alls dom där alltså:P haha

    SvaraRadera
  4. Oftast när jag vaknar på morgonen så ligger det bara en låt där...i huvvet typ. Så det brukar va rätt enkelt att hitta "dagens låt" :)

    SvaraRadera
  5. Hahah, done 'n done. jag slängde ner kanterna i ett kuvert! Du får det nog snart.

    SvaraRadera