fbadd

söndag 28 november 2010

Tune of the mornin'...

Dagens morgonband heter Corrosion of Conformity och låten Clean my wounds har länge varit en favorit...
Låten är från deras bästsäljande platta Deliverance från -94 som är en riktig höjdare och klart bäst bland deras album.
Nu för tiden lirar sångaren och kompgitarristen Pepper Keenan även gitarr i gruppen Down med medlemmar som Phil Anselmo, Rex Brown och delar från Crowbar och eyehategod... Down släppte för övrigt en liveplatta i dagarna som jag måste kolla in!
Hur som helst så såg jag Corrosion... när dom lirade förband till Metallica för massa år sedan och jag blev faktiskt bjuden på en bärs av gitarristen Woody Weatherman...
Nog med namedropping!

Bring the thunder dudes!


9 kommentarer:

  1. Hahah, sure. Hoppas jag ser alla då..!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag sökte på google bara :) Ok, men då är vi väldigt överens där då!

    Ps. Ska vi länka varandras sidor? Länkar du mina, Metalnallen och Metalnallen´s Dagens, så länkar jag din från båda!

    SvaraRadera
  3. sv. heheh kanske dom flesta! :P

    SvaraRadera
  4. sv: haha! lite värmländska bara ;) "Näggöm dä ja vet" blir helt enkelt att jag inte vet :P

    SvaraRadera
  5. sv: en berättelse som vi skriver på svenskan! :)

    SvaraRadera
  6. Det är faktiskt inte så dyrt där som man kanske tror. Jag tycker inte att någonting var dyrare än här i Sverige, och att gå ut och äta på restaurang var till och med aningen billigare.

    4D är 3D film fast med ännu mer effekter, tror jag. Googlade och hittade den här bilden iaf: http://images.icnetwork.co.uk/upl/birmmail/jan2009/5/9/B58B5D22-E4F1-7E31-2C060364E4B232C5.jpg

    Så var det!

    SvaraRadera
  7. Thanx! Nu är även du länkad på båda sidorna!

    SvaraRadera
  8. Gillar att du tipsar om band jag aldrig hört talas om!

    hahaha enda anledningen till varför hon fick kaffe till frulle var för att hon sov så jävla länge ;)

    SvaraRadera
  9. SV: Ja men precis! Och det är bra mycket bättre än regn också :D

    SvaraRadera