fbadd

onsdag 24 november 2010

Tune of the mornin'...

Tja readers!

Nu har det hänt, nu har härliga CSN har fyllt mitt konto med sådär jävla mycket pengar igen... Och det är fredag... Fan oxå... Torsdag är det ju...Men jag har kaffe... Just det, jag sa kaffe... Men hur är det möjligt? undrar du... Jo, exakt 23:30 igår så vadade jag ut till bilen och körde till statoil, sen fick jag vänta i en kvart innan klockan passerade tolvslaget, jag gömde mig bakom bananerna så att det inte skulle se suspekt ut och sen slog klockan tolv, jag rusade till disken med ett förbannat paket svindyrt kaffe, drog kortet och försvann in i skogen innan grabbarna på CSN hunnit ändra sig...
Jävligt jobbigt igår, jävligt gött idag!

Idag bjuds det på en go' låt från gruppen GUN... Kommer ihåg att jag tyckte att sångaren lät äckligt tillgjord på den tiden men å andra sidan så tyckte jag även att Kirk Hammett var världens bästa gitarrist...
Låten är en cover på Soul/Funk bandet Cameo's låt "Word Up" och i mitt tycke så är det inget snack om vilka som gör låten bäst... Men så är inte Soul/Funk min kopp te heller...

Go for it!

7 kommentarer:

  1. Nice! Alltid nice med pengar. Fick själv lön idag men allt överskott kommer väl gå till julklappar haha!

    sv: Tack så mycket! :-D

    SvaraRadera
  2. Hold your horses man! Det är bara torsdag idag :) grattis till kaffet dock ;)

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Du borde skaffa ett par paket nu i början på månaden så det inte blir samma visa i slutet av december. Själv har jag skaffat en kaffekvarn. Ett kilo bönor räcker ett bra tag och så får man alltid nymalet kaffe.

    SvaraRadera
  4. Haha, så det såg inte suspekt ut när du gömde dig bland bananerna på Statoil? Hur många bananer har de egentligen? Är det inte korv som de är stora på? :)

    Har hört att man kan köpa bensin där med, men till ett högre pris än i automatstationerna. Det kanske är bättre bensin...

    Gun och låten Word Up kommer jag ihåg. Hade CD´n som jag tror att jag köpte på chans när den släpptes. Från Irland är dom om jag inte minns fel...

    \m/

    SvaraRadera
  5. (Ang. Fredriks inlägg ovan; Hahahaha, det skulle du gjort, gömt dig bland korvarna! :D Jag vet, jag har barnslig humor. Men det står jag för! ;) )

    Inget fel på Harry Potter hörrö! :P

    Och jag föredrar Korns cover på Word Up faktiskt, lite hårdare. ;)

    SvaraRadera
  6. Trevlig kaffehistoria. Har gjort samma sak ett X antal gånger. En gång hade jag stora begär efter glass. Rätt så pinsamt när man inväntar lönen för att köpa glasshelvete...

    Underbar låt, men det är det ju alltid när det är du som är DJ!

    SvaraRadera
  7. Fan... GUN - Word Up... hade helt glömt bort den låten... den snurrade rätt friskt på MTV på den tiden då de faktiskt spelades musik på den kanalen!

    Jag tackar dock för att du färska upp minnet på denna gamla man!

    SvaraRadera