fbadd

torsdag 18 november 2010

Thriller...


Bytte till den gamla uppladdaren för att få det att fungera... Jävla meck...

Idag kom min vinst!
Bland alla räkningar och reklamblad låg det idag något riktigt gött, nämligen ett brev som på ett övertygande sätt förklarade att det fanns ett paket som var adresserat till mig på ICA för upphämtning... Paranoid som jag är så var jag övertygad om att tävlingen var en bluff arrangerad av Allamagoosalum och någon mer, någon med tillräckligt sjuk fantasi, med en förvriden verklighetsuppfattning och med ett djävulskt intellekt behövdes för att faktiskt få detta att fungera. Ännu oroligare blev jag då frakten faktiskt var betald... Någon ville verkligen att jag skulle hämta ut paketet...
Då säpos bombteam skrattat färdigt åt mig efter att jag förklarat min situation så bestämde jag mig för att ta saken i egna händer och började försiktigt öppna paketet...
Med en darrande höger skar jag försiktigt upp tejpen medan tankarna for runt i huvudet, vilken sladd är det dom brukar välja i filmerna, den röda? Den gröna? Hur fan va' det, någonstans i bakhuvudet så fanns ju facit... Varför ska det vara så otydligt när man verkligen behöver plocka fram det... Någonting började ticka, eller var det bara spraket från brasan? Kanske min sista brasa... Kanske mitt sista allt... Jag såg tillbaka på mitt liv och såg en framgångssaga utan dess like, va' fan... Ska man sluta så ska man sluta på topp sa nån präktig jävel som förlorat all sin drivkraft någonstans på vägen...
Med en kirurgs precision lade jag ett snitt som lämnade paketet oförslutet... So far so good tänkte jag och öppnade locket... Vad som hände sen kan jag inte redogöra för men jag vaknade på golvet under pianot, kaminen var död och kylan hade börjat sprida sig i stugan så jag måste varit borta i minst två timmar... Jag krälade mot köket, halsen var torr som fnöske och jag längtade efter ett glas iskallt vatten men någonting betraktade mig bakifrån... En närvaro som jag aldrig tidigare känt och nu visste jag att det var slut... För trött för att ens bry mig så ställde jag mig upp, jag låter mig inte dräpas på knä, vände mig om och där var den... precis över pianot hängde den, min vinst... MIN VINST!, och jag grät, och jag prisade min värld för dess förträfflighet...
Jag vann!

Min vinst!


Peace/Fred

And a little treat for the search engines...

ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK BLOGG ROCK BLOG ROCK

8 kommentarer:

  1. du vann... en tavla?

    haha ja sneaste blev plötsligt hysteriskt roligt ;D tror jag får låta det stå kvar så, för det är ju faktiskt ingen lögn :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha, tack för kvällens galna skratt. Men du, du glömde berätta vad det var i - sitter ju här nyfiken som ett barn på julafton!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte... vad gör min vinst hemma hos dig? Vad har du för adress? Jag ska skicka dig något fint... jag lovar.

    SvaraRadera
  4. Hahaha Snacka om thriller!!! :-)

    sv:
    Jag är likadan, har skitsvårt att göra mig av med saker. Tur att jag har en hustru som kan puffa på mig. :-)

    SvaraRadera
  5. Ett öppet brev till Fred:
    Du är en gris. Men på något konstigt sätt tycker jag om dig ändå. Synd att du inte bor närmare. Du kunde jag ge dig stryk.

    SvaraRadera
  6. haha Följetången: skogsmannen vs allama... går vidare. Hur kul som helst.

    Men fred, han är norrlänging, man kan ALDRIG lite på en norrläning. 8)

    Ändå fredag. Härligt!

    SvaraRadera
  7. Haha, underbart inlägg. Skönt att höra att han blir väl omhändertagen.

    SvaraRadera